Τα μικρά αυτοκίνητα κυριαρχούν χρόνια τώρα στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα, αν και πλέον δέχονται στενό «μαρκάρισμα» από τα μικρά SUV. Συγκεκριμένα στη χώρα μας από τον Ιανουάριο έως το Νοέμβριο, το B-Segment έχει συγκεντρώσει μερίδιο 25,16% και 24.857 ταξινομήσεις, ενώ τα B-SUV είναι στο 24,28% με 23.984 οχήματα.
Προτάσεις αγοράς στα μικρά μοντέλα διατίθενται πάρα πολλές, μεταξύ των οποίων το Hyundai i20 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα αποτελεί το πιο συμφέρον και με διαφορά από τον ανταγωνισμό. Με τιμή που ξεκινά από 16.690 ευρώ στοιχίζει 3.000-4.000 ευρώ πιο κάτω από άλλα μοντέλα παραπλήσιας ισχύος, ενώ και οι πιο πλούσιες εκδόσεις του πάλι είναι εξαιρετικά συμφέρουσες.
Πιο αναλυτικά, στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης 1.0T 100 hp Fresh των 16.690 ευρώ ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης
- Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων
- Αυτόματη ενεργοποίηση/σβήσιμο μεσαίας σκάλας φώτων
- Air Condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Radio-Mp3, USB
Στη δεύτερη έκδοση Exclusive των 17.490 ευρώ, προστίθενται επιπλέον:
- Κάμερα οπισθοπορίας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης
- Εργοστασιακοί πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Έγχρωμη οθόνη αφής Display Audio 8 ιντσών
- Φώτα ημέρας και θέσεως τεχνολογίας LED
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού & επιλογέα ταχυτήτων
- Bluetooth με audio streaming και αναγνώριση φωνής
- Ασύρματη σύνδεση με smartphone Android και Apple CarPlay
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. με τους 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και τα 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. καλύπτει τις όποιες μετακινήσεις, όχι μόνο στην πόλη, αλλά και σε ταξίδι. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για το τράβηγμα ακόμα και κάτω από τις στροφές της ροπής, τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και τη ζωντάνια του μέχρι τις υψηλές στροφές. Με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. είναι αρκετά σβέλτο και παράλληλα κρατάει εύκολα στον αυτοκινητόδρομο γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να ταλαιπωρεί με θορύβους. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο).
Ο αποδοτικός κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα με το στιβαρό πλαίσιο και τις σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις, χαρίζοντας στο i20 πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το μικρό Hyundai διαχειρίζεται με ποιοτικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, με ποιοτική κύλιση. Στις στροφές ο οδηγός έρχεται αντιμέτωπος με μικρές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Για να εκδηλωθεί υποστροφή, χρειάζεται πολύ άτσαλο πάτημα του δεξιού πεντάλ μέσα στη στροφή.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, το i20 είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Παρότι μικρό, είναι σε θέση να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια στο πίσω κάθισμα. Επίσης, ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων επαρκεί και για να χωρέσει βαλίτσες για «αποδράσεις» εντός των τειχών της πόλης. Την προσεγμένη του εικόνα ενισχύει η στιβαρή κατασκευή της καμπίνας, ακόμα και ο ποιοτικός τρόπος που κλείνουν οι πόρτες.