Τα πάνω – κάτω έφεραν τα νέα μέτρα για το δακτύλιο, γιατί αυτοκίνητα που έμπαιναν πριν ελεύθερα τώρα δεν μπορούν, ενώ παράλληλα πολλά καινούργια μοντέλα έχασαν αυτό το πολύ σημαντικό προνόμιο. Εύλογα λοιπόν, όσοι θέλουν ένα νέο αυτοκίνητο για να κυκλοφορούν καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας θα πρέπει να επανεξετάσουν τις επιλογές τους.
Μια πολύ οικονομική σε τιμή και πάγια έξοδα πρόταση αγοράς, είναι το Toyota Aygo, ένα ιδανικό όχημα για τις αστικές μετακινήσεις. Με τιμή που ξεκινά από τις 10.750 ευρώ αποτελεί το φθηνότερο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ελλάδα, αλλά με κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα στη βασική έκδοση X-Cool εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, air condition, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι και με τα LED ημέρας.
Τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός μαζί με το κεντρικό κλείδωμα των θυρών με τηλεχειρισμό, είναι στάνταρ στη δεύτερη έκδοση X-City, με την τιμή να παραμένει πάρα πολύ χαμηλή, στις 11.110 ευρώ. Με 880 ευρώ παραπάνω (11.990 ευρώ), το Aygo Χ-Play περιλαμβάνει επιπλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ασημί επένδυση στο ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ένθετα σε Piano Black, χρωμιωμένες χειρολαβές, στροφόμετρο, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα 50:50, οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας.
Την οικονομία που παρέχει στον οδηγό του ενισχύει και ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ με εργοστασιακή κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. κοστίζει λίγα χρήματα για βενζίνη. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο έχει το απαραίτητο νεύρο, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Μεγάλο ατού του Aygo είναι η εξαιρετική ευελιξία και ευκολία στην οδήγηση, χάρη και στο μικρό αμάξωμα των 3.465 χλστ. μήκους.
Σχεδιαστικά το Aygo διαθέτει νεανικά στοιχεία εξωτερικά, όπως και στο λιτό εσωτερικό του. Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό διακρίνονται για τη στιβαρή τους συναρμογή, ενώ η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν. Μειονέκτημα για τους πίσω επιβάτες αποτελούν οι οριακοί χώροι, όπως και το γεγονός ότι τα παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Για τις αποσκευές τα 168 λίτρα είναι λίγα, παρόλα αυτά επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες.