Τα πάνω τους έχουν πάρει ξανά τα δύο βασικότερα υγρά καύσιμα που κινούν εκατομμύρια αυτοκίνητα, αφού έχουν αγγίξει τα 2 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση, η μέση πανελλαδική τιμή της 95άρας βενζίνης είναι στα 1,990€/λτ. και του πετρελαίου κίνησης στα 1,941€/λτ.
Με αυτές τις τιμές, ένα τυπικό ποσό των 20 ευρώ για ανεφοδιασμό φτάνει για μόλις 10,05 λίτρα βενζίνης και 10,3 λίτρα ντίζελ, το οποίο ωστόσο βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης. «Τυχεροί» είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο που καίει και LPG, αφού η τιμή του κρατιέται πολύ χαμηλότερα στα 0,973€/λτ. (20,5 λίτρα με 20 ευρώ).
Έχετε όμως αναλογιστεί πόσα χιλιόμετρα βγάζει ένα καινούργιο αυτοκίνητο με 20 ευρώ; Εμείς κάναμε μια έρευνα – ανάλυση και επικεντρωθήκαμε σε 20 δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς με κινητήρες αμιγώς βενζίνης η με mild hybrid και full hybrid συστήματα, δεδομένου ότι καταλαμβάνουν πάνω από το 70% του μεριδίου των πωλήσεων.
Αναμενόμενα τα αυτοκίνητα με φουλ υβριδική τεχνολογία έχουν το προβάδισμα, γιατί μπορούν και διανύουν αρκετές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά. Πρώτο στην κατάταξη είναι το εξαιρετικά οικονομικό Toyota Yaris 1.5 Hybrid, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. Με ένα «20άρικο» μπορεί να διανύσει πάνω από 220 χιλιόμετρα, τα οποία σε αστικές συνθήκες είναι περισσότερα, αφού επωφελείται αρκετά από τον ηλεκτροκινητήρα. Ολιγαρκή σε βενζίνη είναι και τα υβριδικά Corolla, Yaris Cross και C-HR, ενώ «τσιγκούνικο» σε βενζίνη είναι και το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid (mild hybrid) με 5,7 λτ./100 χλμ. Πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη έχει και το Hyundai i10 1.0, με 5,9 λτ./100 χλμ., χωρίς υβριδική τεχνολογία.
Τεράστια όμως οικονομία προσφέρουν τα Renault Clio και Dacia Duster με τον 1.0 TCe 100 LPG κινητήρα, καθώς με τη χρήση υγραερίου το Clio φτάνει τα χιλιόμετρα του Yaris (223 χλμ.), ενώ και το Duster διανύει πάνω από 200 χλμ. με 20 ευρώ. Άλλωστε όποιος έχει ή σκοπεύει να αγοράσει αυτοκίνητο με LPG, τη βενζίνη θα τη χρησιμοποιεί ελάχιστα.
Μάρκα/μοντέλο | Κατανάλωση* | Χιλιόμετρα |
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp | 4,5 | 223 |
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 hp | 5,3 | 190 |
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp | 5,5 | 183 |
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 hp | 5,7 | 176 |
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 hp | 5,8 | 173 |
Hyundai i10 1.0 MPi 67 hp | 5,9 | 170 |
Fiat 500 1.0 Hybrid 72 hp | 6,5 | 155 |
Opel Corsa 1.2T 100 hp | 6,6 | 152 |
VW Polo 1.0 TSI 95 hp | 6,6 | 152 |
Fiat Panda 1.0 Hybrid 72 hp | 6,6 | 152 |
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 hp mHEV | 6,7 | 150 |
Nissan Micra 1.0 IG-T 92 hp | 6,9 | 146 |
Renault Clio 1.0 TCe 100 hp LPG | 7,0/9,0 LPG | 144/223 |
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 129 hp | 7,0 | 144 |
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp | 7,2 | 140 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 hp | 7,3 | 138 |
Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 hp | 7,3 | 138 |
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 hp | 7,3 | 138 |
Mercedes A 160 1.33 109 hp | 7,5 | 134 |
Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG | 7,8/9,6 LPG | 129/209 |
Καταναλώσεις δοκιμής (λτ./100 χλμ.) |