Αυτοκίνητα που καίνε 5-7 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα

Πανάκριβο έχει γίνει τα τελευταία χρόνια το κόστος των μετακινήσεων για χιλιάδες οδηγούς που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους, αφού ειδικά η τιμή της βενζίνης βρίσκεται συνέχεια στα 1,8-1,9 ευρώ το λίτρο. Παρόλα αυτά υπάρχει και η εναλλακτική οδός, με αυτοκίνητα που εφοδιάζονται από το εργοστάσιο και με κινητήρες που καίνε πολύ πιο οικονομικά καύσιμα, όπως είναι το φυσικό αέριο κίνησης (CNG) και το υγραέριο κίνησης (LPG). Κάποιοι τα μπερδεύουν και έχουν την εντύπωση ότι είναι ίδια, αλλά το CNG με το LPG δεν έχουν καμία απολύτως σχέση. Πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν πλέον 28 (δείτε εδώ), ενώ τα LPG είναι πολλά περισσότερα. Εμείς επιλέξαμε δύο μικρά χάτσμπακ και δύο SUV με τα εναλλακτικά αυτά καύσιμα, τα οποία παρέχουν τεράστια οικονομία στον οδηγό, χωρίς να έχουν την ανάγκη του εξηλεκτρισμού.

Volkswagen Polo 1.0 TGI

Το Polo με τον κινητήρα φυσικού αερίου 1.0 TGI προσφέρει τεράστια οικονομία σε κόστος καυσίμου, ενώ η τιμή του (22.100 ευρώ) είναι λογική για τα νέα δεδομένα και συνοδεύεται με πλούσιο εξοπλισμό. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 90 ίππους και τα 160 Nm ροπής, χαρίζει αρκετά καλές επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και ικανοποιητικό τράβηγμα από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή. To φυσικό αέριο είναι το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Η κατανάλωσή σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 4,4 κιλά/100 χλμ., που σημαίνει ότι κοστίζει μόλις 4,6 €/100 χλμ. (με τιμή CNG 1,050 €/kg).

Tο Polo διακρίνεται και για την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, χάρη στο χαμηλό θόρυβο κύλισης, το στιβαρό πλαίσιο και το κατάλληλο στήσιμο των αναρτήσεων. Παράλληλα κλέβει τις εντυπώσεις με την κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κατασκευής. Οι χώροι των επιβατών είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, όμως εκεί που έχει χάσει σε σχέση με το αμιγώς βενζίνης Polo, είναι στο μικρότερο χώρο αποσκευών των 251 λίτρων (έναντι 351 λίτρων).

Εξοπλισμός Polo 1.0 TGI Life: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Οθόνη 6,5 ιντσών • Ψηφιακός πίνακας οργάνων • Εμπρός προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες φωτεινότητας • Κλιματισμός Climatic • Κάμερα πολλαπλών λειτουργιών • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς: 90 hp/4.000-5.500 σ.α.λ. • Ροπή: 160 Nm/1.800-3.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ. • Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής: 4,4 kg/100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 100 γρ./χλμ.

Skoda Kamiq 1.0 G-TEC

Εξαιρετικά οικονομικό σε κόστος καυσίμου είναι και το Kamiq 1.0 G-TEC. Ο 1.000άρης turbo κινητήρας καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 5,4 kg/100 χλμ., που σημαίνει ότι με τιμή CNG 1,05 ευρώ το κιλό, ο οδηγός πληρώνει κάτι λιγότερο από 6 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Το CNG και εδώ αποτελεί το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών. Παράλληλα υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 90 ίππους και τα 160 Nm ροπής έχει επάρκεια δύναμης για να κινεί χωρίς πρόβλημα το Kamiq, τόσο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις όσο και στο ταξίδι, όπου το αυτοκίνητο εμφανίζει πολύ καλό πάτημα και άνετο για τους επιβάτες του.

Tο Skoda Kamiq 1.0 G-TEC διατίθεται σε μία έκδοση την Ambition στην τιμή των 25.850 ευρώ και με όλο τον σύγχρονο εξοπλισμό. Το εσωτερικό του διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα, μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών στο ταμπλό με την πολύ καλή συναρμογή. Οι χώροι των επιβατών είναι ίδιοι με των υπολοίπων Kamiq, που σημαίνει ότι στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια. Μικρότερος είναι ο χώρος αποσκευών στα 278 λίτρα, έναντι 400 λίτρα στα Kamiq αμιγώς βενζίνης.

Εξοπλισμός Kamiq 1.0 G-TEC Ambition: 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Διζωνικός κλιματισμός • Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς: 90 hp/4.000-5.500 σ.α.λ. • Ροπή: 160 Nm/1.800-3.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ. • Τελική ταχύτητα: 179 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής: 5,4 kg/100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 101 γρ./χλμ.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG

To Duster με τον κινητήρα 1.0 TCe 100 hp LPG προσφέρει άριστο value for money, αφού είναι το φθηνότερο στην κατηγορία του (από 22.580 ευρώ), ενώ παρέχει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου με το LPG. Το μοτέρ με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής (με LPG) διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν αφήνει τον κινητήρα να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Η μεικτή κατανάλωση με υγραέριο βρίσκεται στα 9,6 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση τιμή LPG στα 0,795 €/λτ., το κόστος είναι μόλις 7,6€/100 χιλιόμετρα. Το υγραέριο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 33,6 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων.

Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, αφού οι αναρτήσεις του εξασφαλίζουν άνεση και σταθερότητα. Πρόσθετα, τα 217 χιλιοστά από το έδαφος επιτρέπουν στο Duster να πατάει εύκολα και στο χώμα. Στα πλεονεκτήματα του Duster προστίθενται οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές (478 λίτρα). Από πλευράς ποιότητας κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν περισσότερο με τη γεροδεμένη τους συναρμογή και λιγότερο για την υφή και όψη τους.

Εξοπλισμός Duster 1.0 TCe 100 hp LPG Expression: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς (Β): 91 hp/4.400-4.900 σ.α.λ. • Ροπή (Β): 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ. Ισχύς (LPG): 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ. • Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.• 0-100 χλμ./ώρα (B/LPG): 15,1/13,8 δλ. • Τελική ταχύτητα (B/LPG): 166/168 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής (B/LPG): 7,8/9,6 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2 (B/LPG): 142/126 γρ./χλμ.

Renault Clio 1.0 TCe 100 hp LPG

Πολύ σημαντικά είναι τα οφέλη του Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG στην αγορά και στη χρήση του. Αυτή την περίοδο η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει δώρο το τέλος ταξινόμησης, 6 μήνες ασφάλιση, 5 χρόνια εγγύηση και 3 έτη οδική βοήθεια, συνολικής αξίας έως 2.200 ευρώ. Η τιμή του ξεκινά από τις 21.270 ευρώ, χωρίς το δώρο το τέλος ταξινόμησης. Παράλληλα, ο οδηγός του έχει κέρδος από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο με τη χρήση του υγραερίου. O 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής με το LPG και καίει σε ρεαλιστικές μεικτές συνθήκες 9 λτ./100 χλμ. Με μέση τιμή LPG στα 0,795 €/λτ. στοιχίζει μόλις 7,1€/100 χλμ. Στα πλεονεκτήματά του προστίθεται το πολύ καλό «στήσιμό» του στο δρόμο, αφού επιτυγχάνει ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Την πληρότητα του Clio 1.0 TCe 100 LPG συμπληρώνει και το άρτιο εσωτερικό του. Αμέσως γίνεται αντιληπτή η προσοχή που έχει δώσει η Renault στην ποιότητα, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών σε πολλές επιφάνειες. Παράλληλα οι χώροι του είναι από τους πιο άνετους για την κατηγορία, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (391 λίτρα). Άλλωστε τα ρεζερβουάρ των 32 λίτρων του υγραερίου και των 39 λτ. της βενζίνης δεν επηρεάζουν καθόλου τους χώρους.

Εξοπλισμός Clio 1.0 TCe 100 hp LPG Equilibre: 6 αερόσακοι • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας • Infotainment με οθόνη 7 ιντσών • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς (Β): 91 hp/4.800-5.000 σ.α.λ. • Ροπή (Β): 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. Ισχύς (LPG): 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ. • Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.• 0-100 χλμ./ώρα (B/LPG): 12,5/11,8 δλ. • Τελική ταχύτητα (B/LPG): 180/188 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής (B/LPG): 7,0/9,0 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2 (B/LPG): 121/107 γρ./χλμ.

Get it on Google Play Download on the App Store