Χρυσάφι στοιχίζει καθημερινά σε χιλιάδες οδηγούς η πολύτιμη βενζίνη (όπως πλέον και το ντίζελ κίνησης), αφού έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο, όταν τον περσινό Οκτώβριο ήταν στα 1,7 ευρώ. Πλέον για να «χορτάσει» ένα μικρό ή μικρομεσαίο μοντέλο θέλει γύρω στα 80-100 ευρώ, ενώ ένα σύνηθες ποσό των 20 ευρώ φτάνει για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα.
Εύλογα όποιος ψάχνει τώρα να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, δίνει ακόμα περισσότερο βάρος στην κατανάλωση και ειδικότερα στη βενζίνη, δεδομένου ότι τα ντίζελ έχουν λιγοστέψει πάρα πολύ, ειδικότερα στις μικρότερες κατηγορίες. Όλοι οι κατασκευαστές αναφέρουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων τους και την κατανάλωση, ωστόσο δεν παύει ακόμα και με το νέο πρωτόκολλο μέτρησης WLTP να υπάρχουν σημαντικές διαφορές από ότι ισχύει στις πραγματικές συνθήκες.
Στην προκειμένη περίπτωση εστιάσαμε στις δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV και ξεχωρίσαμε αυτά με τη χαμηλότερη κατανάλωση δοκιμής. Να σημειωθεί ότι επικεντρωθήκαμε στα μοντέλα βενζίνης και τα υβριδικά. Εξαιρέσαμε τα Plug-in Hybrid λόγω των υψηλών τιμών τους και γιατί πρέπει να είναι συνέχεια φορτισμένα προκειμένου να πετύχουν πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης.
Μεταξύ των B-SUV και C-SUV που έχουμε δοκιμάσει, αυτό που έχει σημειώσει τη χαμηλότερη κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες (4,9 λτ./100 χλμ.), είναι το Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων. Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 75 χλμ./ώρα., ενώ καταφέρνει και διανύει αρκετές αποστάσεις σε χαμηλές ταχύτητες πόλης με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, χάρη στη μεγάλη (για Full Hybrid) αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh.
Από τα πιο ολιγαρκή SUV σε κατανάλωση βενζίνης είναι και το νέο Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 PS, με 5,5 λτ./100 χλμ. Στα ίδια επίπεδα (5,6 λτ./100 χλμ.) βρίσκεται το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο δυνατό Honda HR-V e:HEV 1.5 131 hp, ενώ ακολουθεί το πολύ δημοφιλές Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 hp με 5,8 λτ./100 χλμ. Ένα ακόμα SUV με φουλ υβριδική τεχνολογία που εξοικονομεί πολύ καύσιμο, είναι και το Hyundai Kona Hybrid 1.6 Hybrid 141 hp με 5,9 λτ./100 χλμ. Επίσης, έχει το προσόν ότι είναι το μόνο με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και όχι με e-CVT. Κοινό στοιχείο των προαναφερθέντων full hybrid SUV, είναι ότι σε αστικές συνθήκες καίνε λιγότερο καύσιμο, λόγω της εμπλοκής των ηλεκτροκινητήρων τους.
Πολύ ολιγαρκές σε βενζίνη είναι ένα ακόμα Hyundai χωρίς να κάνει χρήση υβριδικής τεχνολογίας και turbo, αλλά με ένα παραδοσιακό ατμοσφαιρικό μοτέρ. Πρόκειται για το Bayon 1.2 MPi 84 hp, το οποίο έχει πετύχει μόλις 6,5 λτ./100 χλμ. Με μικρή διαφορά +0,2 λτ./100 χλμ. ακολουθεί ένα από τα πιο σπορτίφ μικρά SUV και με ιδιαίτερα αξιόλογο κινητήρα, το Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Με mild hybrid εφοδιάζεται και το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V, το οποίο εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις με μικρή κατανάλωση.
Μάρκα/μοντέλο | Κατανάλωση | Τιμή (από) |
Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp | 4,9 λτ./100 χλμ. | 33.290 € |
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp | 5,5 λτ./100 χλμ. | 22.020 € |
Honda HR-V e:HEV 1.5 131 hp | 5,6 λτ./100 χλμ. | 33.800 € |
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 hp | 5,8 λτ./100 χλμ. | 25.870 € |
Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 hp | 5,9 λτ./100 χλμ. | 25.940 € |
Hyundai Bayon 1.2 MPI 84 hp | 6,5 λτ./100 χλμ. | 16.940 € |
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV | 6,7 λτ./100 χλμ. | 25.291 € |
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS | 7,0 λτ./100 χλμ. | 18.830 € |