Οι diesel κινητήρες στα αυτοκίνητα έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό και ειδικά στη μικρή κατηγορία. Σε αυτή, τα προς διάθεση καινούργια μοντέλα μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και περισσεύουν κιόλας! Οι περισσότεροι θα θυμάστε τις μεγάλες στιγμές που έζησαν και τα μικρά πετρελαιοκίνητα από την άρση της απαγόρευσης κι έπειτα. Κάθε εταιρεία είχε στην γκάμα της ντίζελ στα supermini, αφού ήταν πολύ δημοφιλή.
Όμως η αγορά αλλάζει και πλέον τα diesel μοτέρ αρχίζουν να φθίνουν και αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Υπάρχουν όμως τρία μικρά κι αγαπητά στο κοινό μοντέλα, που προσπαθούν να κρατήσουν ψηλά το λάβαρο της πετρελαιοκίνησης στην κατηγορία, ενώ εξοπλίζονται με τον ίδιο κινητήρα. Πρόκειται για τα Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS, Opel Corsa 1.5D 102 PS και Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS, τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS: Τιμή από 16.250 ευρώ
Το C3 είναι στυλοβάτης της γαλλικής μάρκας κάτι που αποδεικνύουν οι περισσότερες από 750.000 πωλήσεις που έχει σημειώσει, από το λανσάρισμά του το 2016. Πλέον προσφέρεται ανανεωμένο στο υποψήφιο αγοραστικό κοινό, ώστε να συνεχίσει με επιτυχία την εμπορική του καριέρα. Ειδικά στην έκδοση με τον εγνωσμένης αξίας 1.5 BlueHDi κινητήρα των 100 ίππων, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που καλύπτει παράλληλα πολλές από τις ανάγκες μετακίνησης. Εξοπλιστικά το Citroen C3 είναι πλήρες, ακόμα κι από τη βασική έκδοση Flair που περιλαμβάνει:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας
- Ηχοσύστημα με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών
- Αir condition
- Cruise Control και Speed limiter
- Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα
- Ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες
Κομψό παρουσιαστικό
Το Citroen C3 έχει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σχεδιασμό, που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Ειδικότερα το εμπρόσθιο τμήμα του ξεχωρίζει με τη νέα μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Νέα σχέδια υπάρχουν και στις πίσω κολώνες, με το σχήμα τους να παραπέμπει στις κάψουλες αέρα των Airbump. Επίσης, φέρει νέες ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, καθώς και νέα σχεδίαση στα Airbumb. Επιπλέον, έχουν διευρυνθεί περεταίρω οι επιλογές προσωποποίησης, μιας και προσφέρονται έως 97 χρωματικοί συνδυασμοί, συν δύο νέα εξωτερικά χρώματα (Elixir Red και Spring Blue).
Ευρύχωρη καμπίνα
Η καμπίνα του γαλλικού μικρού διαθέτει κομψό σχεδιασμό, ενώ τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν με την ποιότητά τους. Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα είναι οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες στο ταμπλό, ενώ στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η οθόνη αφής. Μέσω αυτής ελέγχονται αρκετές παράμετροι του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η επικοινωνία μέχρι και η απενεργοποίηση του start/stop. Γεγονός που δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό, αφού θα ήταν πιο πρακτικό και λειτουργικό αν υπήρχαν κάποια βασικά φυσικά χειριστήρια. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα, το ευρύχωρο εσωτερικό και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.
Αποδοτικός κι ολιγαρκής κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi, με ισχύ 99 ίππων και ροπή 250 Nm, που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, συν μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 111 γρ./χλμ., νούμερο που απαλλάσσει τον κάτοχο του C3, από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Πέρα όμως από τα απόλυτα νούμερα, ο κινητήρας τραβάει θετικά και είναι γεμάτος μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ πιο ψηλά χάνει αναμενόμενα τη δύναμή του και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεται. Στο ιδανικό εύρος στροφών του, ο 1.5 BlueHDi δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς, ενισχύοντας έτσι την προσφερόμενη άνεση.
Προτεραιότητα η άνεση!
Από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του Citroen C3 γίνεται αντιληπτό ότι οι μηχανικοί θέλησαν να προσφέρουν ένα άνετο set up. Η ανάρτηση αφήνει εκτός καμπίνας καθετί δυσάρεστο, χωρίς αυτό να μεταφράζεται με ενοχλητικές πλεύσεις του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες. Στη εθνική οδό το C3 είναι ευθύβολο, αυξάνοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού, χαρακτηριστικό που συνεχίζεται σε δρόμο με στροφές. Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και μόνο υπό καθεστώς έντονης πίεσης θα είναι τονισμένες. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρόκειται να τρομάξει τον οδηγό του, με τις αντιδράσεις να είναι ουδέτερες. Αν τώρα το παρακάνετε το ESP θα βάλει την τάξη!
Opel Corsa 1.5 D 102 PS: Τιμή από 16.300 ευρώ
Το μικρό μοντέλο της Opel είναι και αυτό ένα από τα ελάχιστα που διατίθεται ως πετρελαιοκίνητο κι αυτό με τον 1.500άρη BlueHDi με τους 102 ίππους και τα 250 Nm ροπής. Από τη βασική έκδοση, το Corsa που ξεκινάει από τα 16.300 ευρώ και με τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Ενεργή επαναφορά οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 5 ιντσών
- Air Condition
- Αυτόματους προβολείς
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Cruise Control με λειτουργία Speed Limiter
- Hill Hold & Start System
- SafetyPack που περιλαμβάνει αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αποφυγή σύγκρουσης & περιορισμού ζημιών, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού κι ανίχνευσης πεζών
Ισορροπημένος κι ελκυστικός σχεδιασμός
Σχεδιαστικά το νέο Opel Corsa διακρίνεται με την ελκυστική του εμφάνιση. Τα πλέον εμφατικά σημεία είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα, η μακρόστενη μάσκα, ο μεγάλος αεραγωγός, με το σήμα της μάρκας να κυριαρχεί στο κέντρο. Στο οπίσθιο τμήμα τα ελαφρώς μακρόστενα φωτιστικά σώματα ταιριάζουν ιδανικά με τον υπόλοιπο σχεδιασμό του Corsa. Σε επίπεδο διαστάσεων, το Opel Corsa έχει μήκος 4.060 χλστ. (+4 εκ. από το μοντέλο που αντικατέστησε) και το ύψος του αγγίζει τα 1.433 χλστ., έχοντας έτσι ένα σφηνοειδές και αεροδυναμικό σχήμα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29.
Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό
Η Opel φρόντισε να προσφέρει στο αειθαλές Corsa μια στιβαρή καμπίνα, αποτελούμενη από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής, που στη βασική έκδοση έχει διάσταση 5 ίντσες. Ακριβώς από κάτω βρίσκοντα τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού, επιλογή που διευκολύνει την εργονομία και την πρακτικότητα, μιας κι ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει εύκολα την επιθυμητή θερμοκρασία. Το Corsa ικανοποιεί και στον τομέα των χώρων, αφού οι επιβάτες θα βολευτούν με μικρές παραχωρήσεις, ιδίως αν είναι ψηλοί. Για τις αποσκευές πάντως, δεν θα έχετε κανένα θέμα χάρη στα 309 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο έχει κερδίσει 24 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Του ταιριάζει γάντι ο 1.5 λτ. Diesel
Ο αποδοτικός κινητήρας στην περίπτωση του Corsa έχει ισχύ 102 ίππους, με την ροπή να αγγίζει τα 250 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η μέση κατανάλωση κατά WLTP ανέρχεται στα 4,0 – 4,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι 105 – 117 γρ./χλμ. κι έτσι το Opel Corsa απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS: Τιμή από 17.500 ευρώ
Το Peugeot 208 αποτελεί μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες αγοραστικές προτάσεις στη μικρή κατηγορία. Για τους λάτρεις του πετρελαίου προσφέρεται με τον 1.5 BlueHDi κινητήρα των 100 ίππων. Στην αρχική έκδοση Like με τιμή που ξεκινάει από τα 17.500 ευρώ, το Peugeot 208 προσφέρει:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών
- Προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης
- Προειδοποίηση και διόρθωση ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης,
- Αναγνώριση ορίου ταχύτητας
- Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων
- Οθόνη αφής 5 ιντσών
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Αir condition
Σπορτίφ και ξεχωριστό
Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Peugeot 208 είναι από τα πιο δυναμικά κι αιχμηρά μικρά αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Ειδικά το εμπρόσθιο μέρος του με τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού, είναι το πλέον «άγριο» σημείο του αμαξώματος. Εντυπωσιακές είναι όμως κι οι ανάγλυφες επιφάνειες στο προφίλ του αμαξώματος, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα λεπτά φωτιστικά με τα κάθετα τρισδιάστατα μοτίβα και η γυαλιστερή μαύρη φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Τεχνολογικά προηγμένη και ποιοτική καμπίνα!
Η καμπίνα του 208 διακρίνεται για την τεχνολογία που ενσωματώνει, καθώς και για την προσοχή στην ποιότητα των υλικών. Η μεταξύ τους συναρμογή είναι πάρα πολύ καλή, με το βλέμμα αρχικά να επικεντρώνεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Πιο συγκεκριμένα εκεί υπάρχει η οθόνη αφής 5 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται βασικές παράμετροι του αυτοκινήτου. Πέρα από την ποιότητα, το εσωτερικό προσφέρει και ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους, στο πορτ μπαγκάζ των 311 λίτρων.
Αποδίδει και δεν απαιτεί ο 1.5 BlueHDi
Ο diesel κινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.. Από στάση τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι στα 105 γρ./χλμ., νούμερο που απαλλάσσει τον κάτοχο του diesel 208 από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Της γαλλικής σχολής η οδική συμπεριφορά!
Ένα ακόμα δυνατό στοιχείο του Peugeot 208, είναι η οδική του συμπεριφορά, που συνδυάζει άνεση, αλλά και το απαραίτητο «στρίψιμο» όταν του ζητηθεί. Το 208 σε κερδίζει αμέσως από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις μαζί του, όντας ευχάριστο, άνετο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή. Σε αστικές συνθήκες, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο παρουσιάζεται ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, πράγμα που εκτιμάται ιδιαίτερα. Η ανάρτηση αμβλύνει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας. Κάτι που θα το εκτιμήσετε δεόντως σε δρόμο με στροφές! Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση συνδράμουν στην ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο ακόμα και με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.