Το κόστος σε καύσιμο είναι το βασικότερο και αναπόφευκτο έξοδο που επιβαρύνει κάθε οδηγό, ο οποίος χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Γι’ αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια αγοράς και διεξοδικής έρευνας από τον ενδιαφερόμενο.
Δείτε ακόμα: Τα μοναδικά ντίζελ που μπαίνουν στην πρίζα
Αν για παράδειγμα ετησίως διανύει κανείς 15.000 χλμ. με ένα αυτοκίνητο που καίει σε μεικτή χρήση 7 λτ./100 χλμ. βενζίνη, τότε το ετήσιο κόστος είναι 1.500 ευρώ. Με ένα οικονομικό ντίζελ με κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. το έξοδο πέφτει στα μισά χρήματα (750 ευρώ). Ωστόσο, υπάρχει και η ακόμα πιο οικονομική λύση του φυσικού αερίου, όπου ένα αυτοκίνητο CNG που καίει 4 κιλά/100 χλμ., τότε το ετήσιο κόστος πέφτει στα 500 ευρώ.
Αυτοκίνητα με κινητήρες φυσικού αερίου που είναι αμιγώς εργοστασιακά και φέρουν όλες τις κατάλληλες ρυθμίσεις είναι λίγα. Μεταξύ αυτών η πιο προσιτή επιλογή που συνδυάζει την ευελιξία στις μετακινήσεις, με τη δυνατότητα κάλυψης ταξιδιών με άνεση και ασφάλεια, είναι το SEAT Ibiza 1.0 TGI.
Δείτε ακόμα: Υβριδικό Made in Japan με 13.350 ευρώ
Την κίνησή του αναλαμβάνει το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο απόδοσης 90 ίππων στις 4.500 – 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 160 Nm στις 1.800 – 3.800 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο χρησιμοποιεί ως κυρίως καύσιμο το φυσικό αέριο και αν τελειώσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε το σύστημα αυτόματα γυρίζει στη βενζίνη. Η συνολική χωρητικότητα των τριών δεξαμενών CNG είναι 14,3 κιλά, συν 9 λίτρα ενός ακόμα βοηθητικού ρεζερβουάρ βενζίνης.
Το Ibiza φυσικού αερίου επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,7-4,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 102-111 γρ./χλμ. (WLTP.). Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση δεν διαφέρει, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 4,0 κιλά/100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή, ενώ στην εθνική οδό πέφτει στα 3,5 κιλά/100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Άνοιξαν πρατήρια φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο
Αυτό σημαίνει ότι σε μια «κλασική» διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη απόστασης 500 χιλιομέτρων, το Ibiza 1.0 TGI κοστίζει σε καύσιμο κάτι λιγότερο από 15 ευρώ. Μάλιστα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό CNG, αφού φεύγοντας από την Αθήνα, υπάρχουν πρατήρια CNG στη Λαμία, Βόλο, Λάρισα και ΣΕΑ Ευαγγελισμού. Το… κακό είναι ότι το κόστος για τα διόδια είναι διπλάσιο από το καύσιμο, αφού η χρέωση είναι 31,25 ευρώ. Εκτός αν αποφασίσει ο οδηγός να πάει μέσω των παράδρομων, αλλά με λιγότερη άνεση και ασφάλεια, από ότι στον αυτοκινητόδρομο.
Το Ibiza 1.0 TGI προσφέρεται στην έκδοση Style, στην τιμή των 15.850 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, μηχανικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.
Σημείωση: Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τις εξής τιμές: Βενζίνη 1,424 €/λτ., πετρέλαιο 1,148 €/λτ. και CNG 0,834 €/κιλό.
Δείτε ακόμα: Καινούργιο SEAT από 5 ευρώ τη μέρα