Η Nissan θέλει να εξαφανίσει τα μποτιλιαρίσματα

Μια σύντομη βόλτα στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας, ιδίως σε ώρες αιχμής, είναι αρκετή για να διαπιστώσεις το πασιφανές και ταλαίπωρο: η κίνηση έχει φτάσει σε απελπιστικά επίπεδα. Συμφόρηση πάντα υπήρχε, αλλά τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως έχει μονιμοποιηθεί. Εικόνα που απαντάται σε πολλές μεγαλουπόλεις του κόσμου, όχι μόνο στην Αθήνα. Τα μποτιλιαρίσματα αποτελούν καθημερινή πηγή ψυχολογικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, με τη Nissan να εργάζεται για την εξάλειψή τους.

Η Nissan Βορείου Αμερικής, σε συνεργασία με ένα κονσόρτσιουμ ερευνητών από τα πανεπιστήμια Vanderbilt, UC Berkeley, Temple και Rutgers, αλλά και τη διοίκηση Μεταφορών του Τενεσί, προέβησαν σε ένα καινοτόμο πείραμα προκειμένου να εξεταστούν επιλογές εξοικονόμησης καυσίμου και ελάφρυνσης του κυκλοφοριακού φόρτου. Για 5 μέρες (από τις 14 έως τις 18 Νοέμβρη), 100 ειδικά εξοπλισμένα Rogue (X-Trail δηλαδή) κυκλοφορούσαν στον νεότευκτο αυτοκινητόδρομο I-24, ο οποίος σε μεγάλο μέρος του παρακολουθείται από εξελιγμένους αισθητήρες. Σε αυτό το κομμάτι έκαναν τα περάσματά τους τα Rogue, βασιζόμενα στα πειραματικά συστήματα πλοήγησης τεχνητής νοημοσύνης για την επιλογή των βέλτιστων διαδρομών.

To Ι-24 Motion, όπως ονομάζεται το μέρος όπου διεξήχθη το πείραμα, είναι ο μοναδικός χώρος στον κόσμο όπου μπορούν να πραγματοποιούνται μετρήσεις του είδους σε πραγματικές συνθήκες, καθώς φροντίζουν για αυτό οι 300 ψηφιακοί αισθητήρες ανάλυσης 4K που καταγράφουν τα πάντα σε απόσταση 4 μιλίων (6,4 χλμ.). Περισσότερα από 260 εκατ. μίλια (418 εκατ. χλμ.) μπορούν να καταγραφούν και αναλυθούν ως δεδομένα ετησίως, συνεισφέροντας τόσο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας όσο και των κυκλοφοριακών συνθηκών.

Το πείραμα έγινε με σκοπό να διαπιστωθεί ο αντίκτυπος που έχουν τα προηγμένα AI συστήματα πλοήγησης στη ροή της κυκλοφορίας, αλλά και το βαθμό επιρροής στην ταχύτητα και τη συμπεριφορά των άλλων οχημάτων. Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της πενθήμερης δοκιμής, ένα μόνο Rogue εξοπλισμένο με τέτοιο navigation μπορεί να επηρεάσει θετικά την κινηματική 20 οχημάτων! Στα 100 Nissan που συμμετείχαν, δηλαδή, το ωφέλιμο «ντόμινο» φτάνει τα 2.000 οχήματα! Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες από τους ερευνητές, ενώ παράλληλα η ιαπωνική εταιρία θα εργαστεί στην εξέλιξη του συστήματος πλοήγησης τεχνητής νοημοσύνης ώστε να καταστεί δυνατή η χρήση του σε ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων της μελλοντικά.

Get it on Google Play Download on the App Store