Η διαδικασία συναρμολόγησης των αυτοκινήτων μπορεί να έχει αυτοματοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, όμως έχει μια μοναδική μαγεία, αφού τα ρομπότ πρέπει να είναι τέλεια συγχρονισμένα και να συνεργάζονται με ακρίβεια με το ανθρώπινο δυναμικό. Ένα μηδαμινό σφάλμα στη γραμμή παραγωγής, μπορεί να γίνει η αιτία για ανάκληση χιλιάδων αυτοκινήτων ή ακόμα και για την παύση της παραγωγής.
Δείτε ακόμα: Φθηνότερη η Skoda Octavia που καίει 2,8 ευρώ
Στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Skoda στο Kvasiny της Τσεχίας (σχεδόν 160 χλμ. μακριά από την Πράγα), γίνεται καθημερινά η κατασκευή τριών μοντέλων: Karoq, Kodiaq και Superb. Λειτουργεί όλο το 24ωρο, 6 μέρες την εβδομάδα. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει το τμήμα συναρμολόγησης των αμαξωμάτων (περίπου 1.200 καθημερινά), όπου σχεδόν 200 τμήματα μεταλλικών τμημάτων συγκολλούνται για να πάρει την πρώτη του μορφή το αυτοκίνητο. Τη δύσκολη και βαριά δουλειά αναλαμβάνουν 893 ρομπότ με τις χειρουργικές κινήσεις και τον απίστευτο συγχρονισμό. Κατόπιν, ακολουθεί η διαδικασία βαφής με τη βοήθεια 65 ρομπότ. Κάθε αμάξωμα περνάει από βαφή που προστατεύει από τη σκουριά, μετά καθαρίζεται με πούπουλα από στρουθοκάμηλο και στο τέλος περνιέται το χρώμα και το λούστρο, πάχους όσο μιας ανθρώπινης τρίχας.
Το επόμενο στάδιο είναι να τοποθετηθούν στο «γυμνό» αυτοκίνητο το ταμπλό, όλα τα τμήματα του εσωτερικού, τα μηχανικά μέρη και κάθε τι που έχει παραγγείλει ο πελάτης. Εκτός από τα σταθερά ρομπότ, σημαντική εργασία κάνουν και τα αυτόνομα ρομπότ, που είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν φορτία βάρους έως 150 κιλών.
Δείτε ακόμα: Μεγάλη ευκαιρία τώρα το Skoda Kodiaq 1.5 TSI
Κάθε μία ώρα συναρμολογούνται 50 οχήματα από το εργατικό δυναμικό, το οποίο ενώνει τα μηχανικά μέρη με το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ προσθέτει τα φωτιστικά σώματα, τα ζαντολάστιχα και στο τέλος τοποθετούνται οι πόρτες. Μετέπειτα γίνονται όλοι οι έλεγχοι, έτσι ώστε το ολοκληρωμένο πλέον αυτοκίνητο να μεταφερθεί εκεί ακριβώς που έχει γίνει η παραγγελία.
Παρακολουθείστε παρακάτω το σχετικό βίντεο με κάθε λεπτομέρεια: