Τουλάχιστον προς ώρας, σύμφωνα με τον Jason Fenske. Ο Jason που διατηρεί το κανάλι στο YouTube, Engineering Explained, αναφέρει ότι οι ηλεκτροκινητήρες έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους.
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παρουσιάζονται ως άλλοι «Μεσσίες» που θα σώσουν το περιβάλλον και την ανθρωπότητα, αλλά ως φαίνεται τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς.
Δείτε ακόμα: Τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Jason, ενώ πολλές εταιρείες επενδύουν σωρηδόν στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής κίνησης, εξίσου μαζικά επενδύουν και στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο μηχανολόγος στο video μας αναφέρει μερικούς λόγους για τους οποίους γίνεται αυτό. Αρχικά στάθηκε στο γεγονός της ενεργειακής απόδοσης. Χαρακτηριστικά είπε, πως τα 3,8 λίτρα βενζίνης παράγουν ίδια ενέργεια με αυτή των μπαταριών του Nissan Leaf πρώτης γενιάς.
Δείτε ακόμη: «Ηλεκτροπληξία» προκαλεί το Hyundai Kona Electric
Εξίσου σημαντικός παράγοντας το βάρος, όπου ο Jason ανέφερε πως τα 3,8 λίτρα καυσίμου ζυγίζουν 2,7 κιλά και παράγουν 33,7 kWh ενέργειας. Εν αντιθέσει με τις μπαταρίες λιθίου, οι οποίες ανά κιλό εκλύουν μόλις 240 Wh. Όποτε για περισσότερη ενέργεια, θέλουμε περισσότερες μπαταρίες, άρα έχουμε αυξημένο βάρος. Δυο παράγοντες που αποδεικνύουν πως οι μπαταρίες μας περιορίζουν αρκετά.
Διαβάστε επίσης: 10 Μύθοι και Αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Όμως κι η τιμή απόκτησης παίζει το ρόλο του σε ότι αφορά το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Εξαιρετικά υψηλή τιμή κτήσης, με τις όποιες κυβερνητικές επιδοτήσεις απλά να χρυσώνουν το χάπι. Βλέπετε το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης ενός μοντέλου κοστίζει περίπου 14.600 ευρώ, ενώ ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης μαζί με την μετάδοση είναι φθηνότερος κατά 8.700 ευρώ. Δηλαδή κοστίζει χοντρικά 5.700 ευρώ!
Δείτε ακόμη: Ήρθε το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποφέρουν τα αναμενόμενα στους κατασκευαστές. Ως εκ τούτου η εξέλιξη συμβατικών κινητήρων με χαμηλούς ρύπους είναι μονόδρομος. Ο τελικός καταναλωτής συνεχίζει να αντιδρά στην υψηλή τιμή απόκτησης, στις χρονοβόρες φορτίσεις και στην περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία. Μέχρι να λυθούν αυτά τα βασικά προβλήματα, οι κινητήρες θα ζουν και θα βασιλεύουν!